Vilkår og betingelser
Disse generelle vilkårene og betingelsene (heretter \"vilkårene og betingelsene\") gjelder for alle bestillinger som en kunde (heretter \"du\") legger inn hos Saddler Scandinavia AB, org. nr. 556596–7758 (heretter \"Saddler\", \"oss\" eller \"vi\").
Når du besøker vårt nettsted, henholdsvis saddler.se eller saddler.com (heretter \"nettstedet\" eller \"butikken\") for å se vårt utvalg, legge inn en bestilling eller søke etter informasjon om oss, anerkjenner du gyldigheten av vilkårene og betingelsene. Det er derfor viktig at du leser dem nøye, slik at du forstår rettighetene og forpliktelsene som gjelder for oss og for deg.
Vi forbeholder oss retten til å endre vilkårene og betingelsene etter behov, uten å varsle deg på forhånd. Vi vil imidlertid alltid anvende den versjonen av vilkårene og betingelsene som gjaldt på det tidspunktet du la inn en bestemt bestilling for denne bestillingen, med mindre endringen av vilkårene er forårsaket av ny eller endret lovgivning.
Bestillinger
Vi tar ikke imot bestillinger fra personer under 18 år eller som er under vergemål eller formynderskap. Vi leverer kun til fysiske leveringsadresser, ikke til postboksadresser eller forretningsadresser. Vi leverer for tiden til Østerrike, Belgia, Bulgaria, Kroatia, Tsjekkia, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Tyskland, Gibraltar, Hellas, Ungarn, Island, Irland, Italia, Latvia, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spania og Sverige. Vi forbeholder oss retten til å avvise en bestilling.
Når du legger inn en bestilling på nettstedet, må du oppgi visse personlige opplysninger. Det er ditt eget ansvar at informasjonen som oppgis er korrekt og fullstendig. Informasjon om Saddlers behandling av dine personopplysninger kan finnes i vår personvernerklæring. Se våre retningslinjer for informasjonskapsler for informasjon om vår bruk av informasjonskapsler.
Når du har fullført bestillingen din, sender vi en ordrebekreftelse til din e-postadresse. Bekreftelsen inneholder all informasjon om produkter, pris, fakturering og leveringsadresse. Ved feil i ordrebekreftelsen må du kontakte oss umiddelbart via e-post til online.support@saddler.com Det er ditt ansvar at e-postadressen du oppgir er korrekt og å varsle oss om den endres.
Hvis vi av en eller annen grunn ikke kan levere varen(e) du har bestilt, vil vi varsle deg om dette så fort som mulig. I så fall bestemmer du selv om du vil godta et nytt leveringstidspunkt eller, hvis bestillingen din ikke er fullført, ønsker å heve kjøpet. Vi vil ikke belaste deg for dette, men kansellere bestillingen før levering. Hvis vi ikke mottar svar innen 48 timer, vil vi sende de bestilte varene som finnes på lager.
Hvis du allerede har betalt for varer som vi ikke kan levere, refunderer vi den delen av beløpet som gjelder de varene vi ikke kan levere, med samme betalingsmåte som du brukte da du la inn bestillingen. Hvis dette ikke er mulig, vil vi kontakte deg for å få gjennomført tilbakebetalingen på annen måte.
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil på dette nettstedet, feil i lagerbalanse og sluttsalg av produkter. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler det eksakte utseendet til produktene, ettersom en viss fargeforskjell kan forekomme avhengig av skjerm, bildekvalitet og oppløsning. Vi har imidlertid alltid som mål å presentere produktene så korrekt som mulig. Målene som angis for produktene må anses som omtrentlige verdier som kan variere noe. Målene skal ikke betraktes som en garanti for produktets faktiske mål.
Vårt mål er alltid at produktene som vises på nettstedet skal være tilgjengelige for levering, men vi kan ikke garantere at dette alltid vil være tilfelle. Vi forbeholder oss også retten til å stanse salget av en bestemt vare når som helst og uten ytterligere varsel.
Priser og betaling
Alle priser i butikken er angitt i den valgte valutaen inkludert mva. (for tiden 25%) og eventuelle tollavgifter, men eksklusiv frakt. Vennligst merk at en minsteordreverdi på 200 NOK kreves for å kunne fullføre et kjøp. Vi tar forbehold om eventuelle prisendringer som følge av prisendringer fra leverandører, trykkfeil i prislisten samt feil i priser som følge av feilaktig informasjon, og forbeholder oss retten til å justere prisen. Ved prisavslag, salg eller tilsvarende tilbud gjelder de oppgitte prisene så lenge lageret rekker. Eventuelle avslag gjelder for et bestemt kjøp, og de kan ikke brukes til returvarer, bytte, reklamasjoner eller fremtidige bestillinger.
Betaling skjer gjennom Klarna Checkout med fleksible, valgfrie betalingsmåter. For mer informasjon om Klarnas tjenester eller beslektede spørsmål henviser vi til klarna.com eller Klarnas kundeservice.
Vi forbeholder oss retten til å overdra eller pantsette krav om betaling for utførte leveranser til tredjepart. Hvis det skjer, vil du bli varslet.
Levering og frakt
Våre normale leveringstider er 4–6 virkedager.
Vi forsøker alltid å levere innenfor tidene angitt over, men en levering kan bli forsinket som følge av omstendigheter utenfor vår kontroll. Ved eventuelle leveringsforsinkelser (der vi ikke har varslet deg om forlenget leveringstid), vennligst kontakt oss på: online.support@saddler.com. Dersom leveringstiden overstiger 30 dager, har du rett til å heve kjøpet.
Vi tilbyr gratis fraktalternativer innen Norge ved kjøp over 400 NOK. Andre land blir normalt belastet med en standardfrakt. Fraktkostnaden vises i kassen og bestemmes ut fra produktene, valgt transportør og leveringsmetoden du velger. Fraktkostnaden er tydelig angitt under bestillingsprosessen før du fullfører bestillingen. Hvis vi ikke kan levere alle varer du har bestilt samtidig, vil vi ikke belaste ytterligere fraktkostnader for påfølgende leveranser for samme bestilling som den første leveringen.
Dersom en vare har blitt skadet under transport, vennligst meld fra om dette umiddelbart på hentestedet. Hvis du henter varene i butikk, kan du melde eventuelle skader til butikkpersonalet.
Uavhentede pakker
Vi belaster et gebyr for uavhentede pakker. Gebyret dekker en del av kostnadene knyttet til behandling, pakking, emballering og returbehandling på lagerstedene.
Gebyrer for uavhentet pakke:
200 NOK
Angrerett og returer
Ved kjøp av varer på nettstedet har du som kunde en juridisk angrerett på 14 dager fra du har mottatt din bestilling.
Forlenget angrerett under jul
Saddler.no har forlenget angreretten til og med 6. januar 2025. Ved kjøp fra og med 12. november har du som kunde angrerett til og med 6. januar 2025.
Hvordan utøve angreretten
Angi varene du ønsker å returnere i returskjemaet. Legg deretter kortet som angir produktene i returpakken. Plasser varene forsiktig i Saddler-boksen og fest returfraktetiketten på utsiden av pakken. Vennligst husk å fjerne originaletiketten ordentlig.
Lever inn returpakken hos nærmeste postspeditør. Be alltid om kvittering for innlevering.
For retur fra Norge, vennligst kontakt oss på online.support@saddler.com, så sender vi deg en returfraktetikett.
Du betaler returfraktkostnader, 69 NOK.
Når returpakken din er behandlet, vil du motta en bekreftelse (via Klarna) og refusjon/kreditering av kjøpet ditt finner sted innen 14 dager. Vi forbeholder oss retten til å trekke fra et beløp tilsvarende verdireduksjonen sammenlignet med produktets opprinnelige verdi som følge av bruk av eller skade på produktet.
Bytting av kjøpte varer
Hvis du ønsker å bytte en vare, kan du returnere den i samsvar med instruksjonene over og deretter legge inn en ny bestilling i butikken.
Reklamasjoner og krav
Vi undersøker alle produkter før de sendes til våre kunder. Dersom imidlertid produktet er skadet eller har blitt feilhåndtert når det ankommer, forplikter vi oss til å utbedre feilen i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning uten kostnad. Du må imidlertid melde feilen til oss innen rimelig tid etter at du burde ha merket den (reklamasjon).
Hvordan sende inn en reklamasjon
Eventuelle feil og mangler må alltid rapporteres til online.support@saddler.com med angivelse av ditt navn, adresse, e-postadresse, bestillingsnummer og en beskrivelse av feilen.
Dersom vi ikke lykkes med å rette opp i feilen eller levere et tilsvarende produkt, vil vi foreta en refusjon for det defekte produktet i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Vi vil betale for returfrakt for godkjente reklamasjoner.
Vi forbeholder oss retten til å avvise en reklamasjon dersom produktet viser seg å ikke være defekt i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Vår vurdering av reklamasjoner følger rettspraksis og retningslinjer fra Forbrukerrådet,
Hvis vi ikke kommer til enighet om en reklamasjon, kan du kontakte Forbrukerrådet direkte på www.forbrukerradet.no, postadresse ”Forbrukerrådet, 463 Sentrum, 0105 Oslo”. Saddler vil delta i enhver alternativ tvisteprosess og følger Forbrukerrådets anbefalinger. Du kan også sende inn reklamasjonen til ODR-plattformen, som er EUs plattform for nettbasert tvisteløsning. Gjennom plattformen kan forbrukere og bedrifter forsøke å løse en reklamasjon selv eller bli enige om et alternativt tvisteløsningsbyrå for innsending av reklamasjonen. Plattformen er gratis og er tilgjengelig på alle offisielle EU-språk. Du finner ODR-plattformen her: http://ec.europa.eu/odr.
Immaterielle rettigheter
Alle immaterielle rettigheter, for eksempel varemerker og opphavsrettigheter, på nettstedet tilhører Saddler eller, om aktuelt, deres lisensgivere. Bruk av nettstedet vårt og dets innhold, i sin helhet eller deler av det, må kun være for din egen personlige og ikke-kommersielle bruk. Således kan ikke bilder, tekster og annet innhold, hverken helt eller delvis, kopieres og brukes til andre formål uten skriftlig forhåndssamtykke fra oss.
Saddler Scandinavia AB er et svensk aksjeselskap med base i Kungsbacka.
Kontoradresse: Kabelgatan 14, 434 37 Kungsbacka, Sverige
Postadresse: Boks 10224, 434 23 Kungsbacka, Sverige
Org. nr. 556596–7758
MVA-nummer: SE556596775801
Telefon: +46-300 154 00
E-postadresse: online.support@saddler.com
Saddler Scandinavia AB er et svensk aksjeselskap med base i Kungsbacka.
Kontoradresse: Kabelgatan 14, 434 37 Kungsbacka, Sverige
Postadresse: Boks 10224, 434 23 Kungsbacka, Sverige
Org. nr. 556596–7758
MVA-nummer: SE556596775801
Telefon: +46-300 154 00
Er du en privatkunde? Vennligst kontakt: online.support@saddler.com
Er du en bedrift eller forhandler? Vennligst kontakt: customer.support@saddler.com