Close
Populære søkNyheterVeskerBelterTilbehørBestselgereOutlet
KUNDESERVICE

Hvordan kan vi hjelpe deg?

Her har vi samlet svar på våre vanligste spørsmål. Hvis du ikke finner svaret på spørsmålet ditt, er du hjertelig velkommen til å kontakte vår kundeservice via e-post: online.support@saddler.com. All kommunikasjon foregår på svensk eller engelsk.

Vanlige spørsmål

Hvilke betalingsmetoder finnes?

Du kan velge å betale direkte, mot faktura med betaling innen 30 dager, eller dele opp betalingen over en lengre periode. Vi aksepterer kortbetaling med MasterCard, Maestro eller Visa, samt betaling med Vipps, Apple Pay og Trustly direktebetaling.


Betal direkte

Når du velger å betale direkte, kan du gjøre det enten med kort, Vipps, Apple Pay eller Trustly. Ved bestilling reserveres kjøpesummen på kontoen din, og beløpet trekkes først når varene sendes.


Fakturabetaling

Betaling mot faktura utstedes og tilbys av Saddler's partner Klarna. Klarna tilbyr en trygg og enkel handelsopplevelse. Dine kortopplysninger er aldri nødvendige, og du betaler alltid etter at du har mottatt bestillingen din.


• Betal innen minst 30 dager

• 0:- i fakturagebyr

• Mulighet for delbetaling


Fakturaen sendes til din e-post når bestillingen din er behandlet. Fakturaen skal betales innen 30 dager fra fakturadatoen. Hvis betaling ikke skjer før forfallsdato, vil en påminnelsefaktura sendes med et påminnelsegebyr. Hvis fakturabeløpet er under 60 kr, er påminnelsegebyret 29 kr, mens det er 60 kr hvis beløpet overstiger 60 kr. En kredittsjekk utføres ved kjøpstidspunktet og kan medføre at en kredittopplysning tas. Du vil da motta en kopi av kredittopplysningen via post. Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovgivning.


Klarna utfører en kredittsjekk ved fakturabestilling. Hvis din kredittsøknad ikke godkjennes, vil du bli nektet kreditt, og vi ber deg om å bruke et annet betalingsalternativ. Klarna behandler personopplysninger for kundeanalyse, identifikasjon, kredittsjekk, og markedsføring. Ved kontakt med Klarna, brukes ditt personnummer som kundenummer.


For mer informasjon om Klarnas tjenester eller spørsmål om dem, henviser vi til klarna.com eller Klarnas kundeservice.


Hvordan sendes fakturaen min?

En separat e-post med lenke til fakturaen vil bli sendt til deg fra Klarna. Betaling via Klarna faktura tilbyr en trygg og enkel kjøpsopplevelse. Dine kortopplysninger er ikke nødvendige, og du betaler alltid etter at du har mottatt bestillingen din.


Få en oversikt over dine fakturaer og ordrer ved å logge inn i Klarnas app og følge disse stegene:

  1. Naviger til seksjonen “Betalinger” for å se en oppsummering av dine fakturaer og ordrer.
  2. Velg en spesifikk ordre for å få tilgang til betalingsinformasjonen.

Merk at når din ordre behandles av oss, sender Klarna en faktura til din e-postadresse. Hvis du ikke finner fakturaen fra Klarna i innboksen din, vennligst sjekk din søppelpost.


Viktig å merke seg: Hvis du har beskyttet identitet, vennligst kontakt Klarnas kundeservice for ytterligere assistanse og informasjon.

Ingen rabatt trekkes når jeg legger inn bestillingen min

Om ingen rabatt blir trukket når du legger inn bestillingen din, kan du følge disse trinnene:


Sjekk Rabattkoden: Sørg for at du har angitt rabattkoden riktig i det angitte feltet under de valgte varene i kassen. Rabattkoder kan være følsomme for store og små bokstaver.


Gyldighetsperiode: Sjekk at gyldighetsperioden for rabattkoden ikke har utløpt. Rabattkoder har ofte en begrenset gyldighetsperiode.


Produktbegrensninger: Noen rabattkoder er bare gyldige for visse produkter eller kategorier. Sjekk vilkårene for din rabattkode for å forsikre deg om at den gjelder for varene du ønsker å kjøpe.


Kan Ikke Kombineres: Husk at rabattkoder ofte ikke kan kombineres med andre tilbud eller koder. Hvis du prøver å bruke mer enn en kode, vil vanligvis bare den første anvendte koden være gyldig.


Minimumskjøp: Noen rabattkoder krever et minimumskjøpsbeløp for å kunne brukes. Sjekk om din bestilling oppfyller disse kravene.


Kontakt Kundeservice: Hvis du har sjekket de ovennevnte punktene og fortsatt opplever problemer med å bruke din rabattkode, bør du kontakte kundeservice direkte. De kan tilby ytterligere hjelp og eventuelt anvende rabatten manuelt eller tilby en alternativ løsning. Du kan kontakte dem på den angitte e-postadressen: online.support@saddler.com.


Hvordan bruker jeg rabattkoden min?

Hvis du har en rabattkode, legger du den til selv i kassen ved å oppgi koden i det angitte feltet under de valgte artiklene.


Merk at rabattkoden ikke blir automatisk anvendt i kassen, eller kan kombineres med andre rabattkoder.


Bestilling og levering

Hva koster frakten?

Ved kjøp innen Norge tilbyr vi alltid et fraktalternativ uten kostnad ved kjøp over 400 NOK. Fraktkostnaden vises tydelig i kassen og bestemmes ut fra hvilken transportør og metode du velger.


For andre land debiteres en standardfrakt på 8 EUR. Fraktkostnaden vises tydelig under bestillingsprosessen, før du fullfører bestillingen. Hvis vi ikke kan levere alle varer samtidig, tar vi ikke ekstra fraktkostnader for etterfølgende leveranser av samme type som den første.


Hvor lang leveringstid har dere?

Forventet leveringstid for bestillingen din vises i kassen. Leveringstiden er normalt 4-6 arbeidsdager fra bestillingsdato. Vi tilstreber å sende produktene senest dagen etter bestilling. Vennligst merk at ved høy belastning kan leveringen bli forsinket med 1–2 arbeidsdager.


Viktig: På grunn av det høye antallet bestillinger og den store pakkemengden hos våre fraktpartnere i november og desember, kan leveringstiden for pakken din bli forsinket sammenlignet med den beregnede leveringstiden som vises i kassen.


Les mer om våre leveranser her

Kan jeg selv velge utleveringssted?

Ja, valg av utleveringssted bestemmes ut fra hvilken transportør du velger i kassen.


Les mer om våre leveranser her

Hvordan kan jeg følge/spore min levering?

Når bestillingen din er sendt, vil du motta en separat e-post med en lenke for sporing.


Du kan også spore pakken din under "spor bestillingen din." Her kan du spore pakken fra oss ved hjelp av ordrenummer eller sporings-ID, sammen med e-postadressen din.

Kan jeg få kvittering med moms på kjøpet mitt?

All betaling skjer via Klarna (faktura, kort, delbetaling og direkteoverføring). Din faktura eller kvittering vil derfor bli utstedt direkte fra Klarna. Det hender at fakturaen eller kvitteringen fra Klarna ikke viser moms, derfor får du moms oppgitt i din ordrebekreftelse fra oss.


Hvis du trenger ytterligere informasjon angående betalingen din, vennligst kontakt vår kundeservice på online.support@saddler.com, så hjelper vi deg.


Bytter, retur og reklamasjon

Hvor lang angrerett har jeg?

Du har 14 dager fra den dagen du mottar pakken din til å returnere eller bytte varer.


Forlenget angrerett i julen

Kjøp gjort fra og med 12. november kan returneres frem til 6. januar 2025.


Hvordan returnerer jeg et produkt?

For retur fra Norge, vennligst kontakt oss på online.support@saddler.com, så sender vi deg en returfraktetikett.


Forbered returen din ved å fylle ut returskjemaet med produktene du ønsker å returnere. Plasser deretter produktene sammen med skjemaet i returpakken. Sørg for å pakke produktene nøye i Saddler-kartongen og fest returfraktetiketten på utsiden av pakken. Vær nøye med å dekke over den gamle etiketten ordentlig for korrekt håndtering av returen.


For godkjente returer trekkes følgende gebyr: 69 NOK for returkostnaden fra din tilbakebetaling.


Les mer om vilkår for retur og reklamasjon her


Hvor lang tid tar det å få pengene tilbake etter at jeg har gjort min retur?

Returen behandles etter at pakken har ankommet Saddler. Refusjonen for kjøpet ditt skjer på forskjellige måter avhengig av hvilken betalingsmetode du har brukt. Vanligvis tar det 2-5 bankdager å behandle en refusjon.


Direktebetaling: Beløpet blir refundert til kontoen du oppga ved betaling. 

Faktura: Kjøp gjort via Klarna blir refundert direkte etter at returen er behandlet hos oss på Saddler. 

Delbetaling: Beløpet vil bli trukket fra din totale gjeld, eller Klarna tar kontakt med deg som kunde for å be om utbetalingsopplysninger.


For mer informasjon eller spørsmål, henviser vi til klarna.com eller Klarnas kundeservice.

Hvordan går jeg frem hvis jeg vil reklamere på et produkt?

Ved reklamasjon av produkter med feil eller defekter, vennligst kontakt online.support@saddler.com og inkluder ditt navn, adresse, e-postadresse og ordrenummer. Vennligst beskriv også feilen på produktet og legg ved et bilde for raskere behandling av saken.


Les mer om vilkår for retur og reklamasjon her

Hvordan bytter jeg et produkt?

Hvis du ønsker å bytte et produkt, gjør du en retur i henhold til instruksjonene du finner her og legger deretter en ny ordre i butikken.


Les mer om vilkår for retur og reklamasjon her


Produktspørsmål

Produktet er utsolgt. Når kommer det tilbake på lager?

For øyeblikket tilbyr vi ikke muligheten til å få en varsling når et produkt er tilbake på lager. Vi anbefaler deg å abonnere på vårt nyhetsbrev eller følge oss på våre sosiale medier for å få nyheter og varsler om når populære produkter er tilbake på lager.

Kan jeg få et varsel når produktet er tilbake på lager?

For øyeblikket tilbyr vi ikke muligheten til å få en varsling når et produkt er tilbake på lager. Vi anbefaler deg å abonnere på vårt nyhetsbrev eller følge oss på våre sosiale medier for å få nyheter og varsler om når populære produkter er tilbake på lager.

Produktet er utsolgt, kan dere anbefale et lignende produkt?

For å finne et lignende produkt anbefaler vi at du bruker vår filterfunksjon. Velg først den relevante produktkategorien, og deretter “Filter” i det øvre venstre hjørnet ved siden av produktlisten. Deretter kan du filtrere på ønsket farge, overflate, metall, og dimensjon for å finne et produkt som passer for deg.

Trenger jeg å impregnere produktet, hvilke vedlikeholdsråd anbefaler dere?

Våre produkter har god grunnbeskyttelse, men det er viktig å bruke dem regelmessig. Lær er et levende materiale som naturlig inneholder oljer og fettstoffer. Ved bruk frigjøres disse, noe som gir produktet selvsmørende egenskaper og langvarig beskyttelse.


Les mer om vedlikeholdsråd her


Hvordan vet jeg hvilken størrelse belte jeg trenger?

Vi forstår at det kan være vanskelig å velge riktig størrelse når du kjøper et belte. For å gjøre det enklere for deg, har vi utviklet tre praktiske metoder. Du kan velge basert på centimetermål, din buksestørrelse, eller ut fra et eksisterende belte.


Gå til størrelsesguide for Herre

Gå til størrelsesguide for Dame

Inneholder metallet nikkel?

Våre produkter bruker “nikkelfrie” metalldetaljer og gjennomgår regelmessige tester for å sikre at de oppfyller både våre og gjeldende lovkravs krav. Det er imidlertid viktig å merke seg at produkter av metall eller metalllegeringer sjelden er helt frie for nikkel. Våre produkter følger likevel retningslinjene fra Kemikalieinspektionen, som setter grenseverdier for nikkelutslipp.


Les mer om våre materialer her


Butikker og forhandlere

Har Saddler egne butikker?

Nei, Saddler har ikke egne butikker, men våre produkter er tilgjengelige hos en rekke forhandlere.


Hvilken butikk har kjøpt varen slik at jeg kan dra og se på den?

Dessverre har vi ikke tilgang til informasjon om våre forhandleres lagerbeholdninger. For å få oppdatert informasjon om tilgjengeligheten av våre produkter, vennligst kontakt din nærmeste forhandler.

Kontakta oss

Finner du ikke svaret på spørsmålet ditt? Da er du hjertelig velkommen til å kontakte oss via e-post eller telefon.


Vi svarer på e-post innen 24 timer på hverdager.

E-post: online.support@saddler.com


Vi svarer på telefonen på hverdager mellom kl. 10.00-12.00 & 13.00-14.00

Telefon: +460300-154 00


Er du en bedrift eller forhandler?

Vennligst kontakt: customer.support@saddler.com